Artykuły

Bezpiecznie, anonimowo, wygodnie. Rodzaje pojemników Rhenus Office Systems

Pojemniki Rhenus Office Systems to systemowe rozwiązanie zaprojektowane tak, aby zagwarantować Ci maksymalne bezpieczeństwo, zminimalizować ryzyko wycieku danych oraz umożliwić szybkie i efektywne pozbycie się zbędnych dokumentów i cyfrowych nośników informacji.

 

ROZMIAR DOPASOWANY DO POTRZEB


Ilość dokumentacji przeznaczonej do niszczenia może być bardzo różna. Zależy to nie tylko od wielkości firmy, ale również od tego, jaki typ działalności ona prowadzi, jak wiele dokumentacji gromadzi i jak często się jej pozbywa. W Rhenus Office Systems Poland to my dostosowujemy się do klienta, a nie on do nas, dlatego z myślą o różnorodnych potrzebach stworzyliśmy dwie linie pojemników o zróżnicowanej konstrukcji i pojemności. Do twojej dyspozycji oddajemy:

 

BEZPIECZNE POJEMNIKI ALUMINIOWE

  • pojemnik T70, o pojemności 70 l – jego wymiary to 56 x 40 x 40 cm, gwarantuje on ładowność do 35 kg;
  • pojemnik T21, o pojemności 250 l –  jego wymiary to 104,5 x 45 x 55 cm, gwarantuje ładowność do 130 kg;
  • pojemnik T61, o pojemności 600 l – jego wymiary to 104,5 x 119 x 75 cm, gwarantuje ładowność do 320 kg.

BEZPIECZNE POJEMNIKI Z TWORZYWA SZTUCZNEGO

  • pojemnik Secure HD 120, o pojemności 120 l – jego wymiary to 92 x 47 x 48 cm, gwarantuje on ładowność do 60 kg;
  • pojemnik Secure HD 240, o pojemności 240 l– jego wymiary to 105 x 56 x 65 cm, gwarantuje ładowność do 120 kg;

 

ANONIMOWOŚĆ GWARANCJĄ BEZPIECZEŃSTWA


Pojemniki Rhenus Office Systems Poland służące do gromadzenia i transportu dokumentów przeznaczonych do zniszczenia nie mają żadnych specyficznych oznaczeń, które umożliwiałyby osobie postronnej ich odróżnienie oraz identyfikację miejsca pochodzenia. Pojemniki wyglądają tak samo, mają jedynie logo Rhenus Office Systems, nadrukowany numer pojemnika i naklejony barkod. Barkody są oczywiście tak skonstruowane, aby same w sobie nie przekazywały informacji o kliencie i miejscu, z którego zostały odebrane. Do tego niezbędny jest dostęp do systemu informatycznego Rhenus Office Systems, a ten jest ograniczony do wąskiego grona uprawnionych do jego obsługi pracowników, co dodatkowo podnosi poziom bezpieczeństwa przekazywanych danych. Bez dostępu do systemu zarządzania obiegiem pojemników zdobycie informacji o „właścicielu pojemnika” jest niemożliwe. Taka dodatkowa anonimizacja ma służyć podniesieniu poziomu bezpieczeństwa danych i ochronie informacji, które powierzają nam klienci.

OCHRONA NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE


Gromadzenie i transport danych przeznaczonych do niszczenia wymaga maksymalnej ochrony przed dostępem osób nieuprawnionych. W Rhenus Office Systems Poland realizujemy to na kilku poziomach. Brak oznaczeń identyfikujących pojemnik  to podstawa ochrony, lecz to nie wszystko. Do każdego pojemnika dołączony jest także klucz, który jest zatrzaskiwany w środku pojemnika w momencie odbioru dokumentów przez kierowcę-konwojenta. Kierowca nie ma żadnej możliwości jego otwarcia w czasie transportu. Sam transport realizowany jest flotą własnych samochodów ciężarowych monitorowanych za pomocą systemu GPS. Dopiero w monitorowanej przestrzeni hali, w której odbywa się proces niszczenia uprawnieni pracownicy za pomocą klucza centralnego otwierają pojemniki. Warto także podkreślić, że wkładki do kluczy do pojemników są produkowane specjalnie dla Rhenus Office Systems, co oznacza, że surówki (wzory kluczy) umożliwiające dorobienie takiego klucza nie są powszechnie dostępne. 


Barkod naklejony na pojemnik umożliwia nam jego śledzenie na każdym etapie realizacji usługi. Pojemnik z barkodem jest skanowany w momencie wyjazdu z hali, wstawienia go do klienta, odbioru zapełnionego pojemnika, wypakowania z samochodu ciężarowego oraz bezpośrednio przed niszczeniem dokumentów z pojemnika. Dzięki systemowi GPS zamontowanemu w całej flocie śledzimy także drogę, którą pokonuje samochód od klienta do siedziby Rhenus Office Systems Poland.

Wszystkie pojemniki oprócz T61, który przeznaczony jest do załadunku bardzo dużych ilości dokumentów, posiadają specjalną wrzutnię, która umożliwia napełnianie pojemnika mniejszymi ilościami dokumentów. Rozwiązanie to sprawdza się przede wszystkim w sytuacji, gdy pojemnik znajduje się u klienta na stałe, a pracownicy firmy mają możliwość sukcesywnego pozbywania się zbędnej dokumentacji. Jednocześnie, dzięki zastosowaniu wrzutni, wrzucający nie ma żadnego dostępu do dokumentów, które znajdą się już w pojemniku.Klucz do pojemnika ma natomiast wyznaczona osoba odpowiedzialna za proces po stronie klienta. Może ona za pomocą klucza otworzyć go tak, aby np. wrzucić do środka kilka segregatorów.

 

POJEMNIKI NA NOŚNIKI CYFROWE


Jeśli chcesz oddać do niszczenia cyfrowe nośniki danych, to podczas zamówienia zgłoś taką potrzebę. Otrzymasz taki sam bezpieczny pojemnik, jak w przypadku dokumentów papierowych, lecz zlecenie odbioru będzie zawierało informację o tym, że do utylizacji chcesz oddać cyfrowe nośniki informacji. Wówczas w momencie przyjazdu do instalacji niszczącej, zawartość z pojemnika zostanie skierowana do właściwej niszczarki. Wielkość pojemnika dostosowujemy do potrzeb klienta, ale najczęściej w przypadku nośników cyfrowych wystarczający okazuje się najmniejszy pojemnik T70.

Masz pytania, wątpliwości, chciałbyś dowiedzieć się więcej o naszych pojemnikach lub samej usłudze niszczenia? Skontaktuj się z nami. Chętnie odpowiemy na wszystkie twoje pytania.

 


Karolina Granek

Regionalny Koordynator Sprzedaży

Telefon: +48 (22) 600 68 34
E-mail: [email protected]
LinkedIn: Karolina Granek

 

Umów spotkanie online