Nasze lokalizacje

Tutaj możesz wyszukać lokalizacje w których jest obecna Grupa Rhenus. Możesz nas znaleźć wybierając kraj, konkretną lokalizację Rhenus, obszar biznesowy, a także Twoją lokalizację.

Business Process Outsourcing

Business Process Outsourcing (BPO) to nowoczesne rozwiązanie pozwalające zoptymalizować koszty prowadzenia przedsiębiorstwa. Jakie narzędzia wykorzystuje i dlaczego warto zainwestować w tego typu usługi?

Dowiedz się więcej

Back Office

Procesy zachodzące w nowoczesnym przedsiębiorstwie można podzielić na zadania wykonywane przez działy front office oraz back office. O ile pierwsze koncentrują się na kontakcie z klientem, o tyle drugie pełnią wobec nich funkcję pomocniczą. Jakie działania wchodzą w zakres back office?

Dowiedz się więcej

Jak przechowywać dokumenty księgowe?

Niezależnie od tego, jaką działalność gospodarczą prowadzisz, Twoja firma musi posiadać w swoich zbiorach dokumenty księgowe. Akta te nie mogą być przechowywane w sposób dowolny. Zasady odpowiedniego przechowywania dokumentów księgowych reguluje bowiem prawo, a konkretnie ustawa o rachunkowości. 

Dowiedz się więcej

Bezpieczne pojemniki do niszczenia dokumentów - czym się charakteryzują?

Co łączy wszystkie przedsiębiorstwa i instytucje publiczne? Zapewne znaleźć można wiele elementów wspólnych, chociaż w poniższym artykule prześwietlimy tylko jeden z nich, a mianowicie setki, a nawet tysiące różnego typu dokumentów, które każdego dnia są w takich placówkach generowane, przetwarzane i...niszczone.

Dowiedz się więcej

Czy Twoja firma jest gotowa na RODO?

Zamów usługi zgodne z europejskim rozporządzeniem o ochronie danych osobowych

W swojej codziennej pracy Jan Pozorny, dyrektor Perfect Data Protection, obraca danymi osobowymi. Są to głównie informacje, które pojawiają się w aplikacjach przesyłanych przez kandydatów do pracy, podczas wymiany mailowej z partnerami biznesowymi, a także drukowania analiz, raportów czy agend spotkań. Dokumenty te zalegają czasami w segregatorach schowanych w archiwum nawet kilka lat pomimo tego, że ich czas przechowywania dawno upłynął. Pewnego dnia w firmie Pana Jana Pozornego pojawia się kontrola z Urzędu Ochrony Danych Osobowych – nowego organu ochrony danych osobowych. Niestety Jan Pozorny nie może wykazać, że systematycznie niszczył zbędne dokumenty zawierające dane osobowe. Co mu grozi? 

Dowiedz się więcej

Digitalizacja Dokumentacji

Przechowywanie dokumentów biznesowych, medycznych czy księgowych jest konieczne zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W związku z ogromną ilością dokumentacji coraz powszechniejszym rozwiązaniem staje się digitalizacja. Proces ten polega na przekształceniu treści analogowych w formę cyfrową. Korzyścią digitalizacji jest ułatwienie przechowywania i dostępu do informacji przekazywanych tradycyjną formą, a nie w postaci elektronicznej. Najczęściej dotyczy to dokumentów starszych, utworzonych jeszcze przed rozpowszechnieniem skanerów, ale również bieżącej dokumentacji papierowej, takiej jak faktury, korespondencja listowna czy umowy. Wdrożenie digitalizacji dokumentów wymaga poznania metod i procedur, bez których niemożliwe będzie uzyskanie pełnej skuteczności tego działania.

Dowiedz się więcej

Archiwizacja i Przechowywanie Dokumentacji Medycznej

Zagadnienia związane z archiwizacją i przechowywaniem dokumentacji medycznej często stanowią problem dla placówek służby zdrowia i instytucji, które opierają swoją działalność na udzielaniu świadczeń zdrowotnych. Wynika to z faktu, że legislacja w tym względzie jest wymagająca, a przepisy z niej wynikające bywają dla placówek uciążliwe w realizacji choćby ze względu na konieczność odpowiedniego zabezpieczenia dokumentów. 

Dowiedz się więcej

Metody niszczenia nośników danych

We współczesnym świecie, jednymi z najcenniejszych zasobów informacji stały się dane zapisywane na nośnikach cyfrowych. Kiedy już ich nie potrzebujemy, a zależy nam, żeby nadal nie dostały się w niepowołane ręce, należy zniszczyć je w specjalnie określony sposób. Nie warto stosować domowych sposobów niszczenia dysków, które i tak okażą się niewystarczająco skuteczne, a pewność usunięcia danych jest bardzo znikoma. W takim przypadku, należy więc skorzystać z usług profesjonalnych firm oferujących tego typu serwis.

Dowiedz się więcej

Zasady archiwizacji różnego rodzaju dokumentów np. medycznych, kadrowych, księgowych, płacowych, bankowych

Dla niektórych typów dokumentacji wprowadzone zostały specjalne zasady dotyczące ich archiwizacji. Polskie prawo największy nacisk kładzie na bezpieczeństwo i czas przechowywania dokumentów zawierających dane na temat stanu zdrowia lub rozliczeń finansowych. Z tego względu należy dokładnie znać i dostosować się do zasad przy dokumentacji medycznej, kadrowej, księgowej czy bankowej.

Dowiedz się więcej

Warunki techniczne przechowywania różnego rodzaju dokumentów np. medycznych, kadrowych, księgowych, płacowych, bankowych

Przechowywanie dokumentów specjalnych powinno być realizowane w odpowiednich warunkach, ustalonych przez Ministerstwo Kultury (Dz.U.05.32.284). Zostały tam zawarte informacje dotyczące zarówno budynków jak i pomieszczeń.

Dowiedz się więcej

Okresy przechowywania dokumentów

Prawidłowa archiwizacja dokumentów specjalistycznych to nie tylko wygoda przy korzystaniu z nich w późniejszym czasie, ale też wymóg prawny, którego niedotrzymanie wiąże się z przykrymi konsekwencjami. Szczególnie ważne są okresy przechowywania dokumentów.

Dowiedz się więcej

Elektroniczny obieg dokumentów

Elektroniczny obieg dokumentów to funkcjonalność zapewniana przez zaawansowany system informatyczny. Jego założeniami są: możliwość dostępu do danych elektronicznych z innego miejsca lub wielu miejsc za pomocą odpowiednich kanałów dostępu oraz brak konieczności posługiwania się dokumentami drukowanymi w procesie przetwarzania danych. Dzięki oprogramowaniu uzyskiwana jest możliwość gromadzenia, indeksowania i wyszukiwania dokumentów w bazie danych a także kontrolowania wszystkich operacji, jakim dany dokument podlega.

Dowiedz się więcej

Charakterystyka profesjonalnego usługodawcy w zakresie niszczenia dokumentów

Firma zajmująca się niszczeniem dokumentacji powinna posiadać odpowiednie warunki do niszczenia przekazanych dokumentów niearchiwalnych. Proces ten powinien spełniać kilka ważnych wymogów. Przede wszystkim, zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych, należy uniemożliwić poznanie danych zawartych na dokumentach a cały proces powinien odbywać się w miejscu i w warunkach pozwalających na kontrolę nad nim. Dodatkowo, całość powinna być realizowana przez osoby zaufane posiadające pisemne zobowiązanie do zachowania tajemnicy, świadome prawnej odpowiedzialności, jaka wiąże się z procesem.

Dowiedz się więcej

Charakterystyka profesjonalnego usługodawcy w zakresie archiwizacji dokumentów

Podstawą do wykonywania działalności archiwizacyjnej są odpowiednie kwalifikacje pracowników (wykształcenie w zakresie archiwistyki) oraz warunki przestrzenne.

Dowiedz się więcej

Charakterystyka profesjonalnego usługodawcy w zakresie przechowywania dokumentów

Przechowywanie akt musi się odbywać w warunkach zgodnych z aktualnym prawodawstwem. Firma świadcząca usługi outsourcingowe w tym zakresie powinna posiadać odpowiednio przygotowane i zabezpieczone magazyny, które pozwalają na przechowywanie dokumentacji w sposób chroniący przed zniszczeniem lub uszkodzeniem w wyniku działania czynników atmosferycznych (wilgoć, nasłonecznienie), środków chemicznych i zwierząt.

Dowiedz się więcej

Charakterystyka profesjonalnego usługodawcy w zakresie skanowania dokumentów

Firma zajmująca się skanowaniem dokumentów musi zapewniać bezpieczeństwo danych zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej a także tworzyć zasoby elektroniczne w ten sposób, by wiernie przedstawiały one treść materiałów papierowych.

Dowiedz się więcej

Wydrukuj

Kontakt

Rhenus Data Office
Polska Sp. z o.o.

al. Katowicka 66,
05-830 Nadarzyn,
Polska
telefon: +48 / 801 013 014
faks: +48 / 22 715 0 717
e-mail: info@rhenus-data.pl